دومین دورهٔ جشنوارهٔ سدید

عنوان اثر:

بررسی شیوه ی تبلیغات سینمای گوبلز مورد مطالعه پیروزی اراده

توضیح اثر از زبان سازندگان:

هر نظامی برای ادامه حیات سیاسی خود احتیاج به جهت دهی افکار عمومی و نفوذ در ناخودآگاه جمعی افراد تحت تسلط خود و
صدور برنامه ها و اهدافش برای مقابله با دشمنان دارد. گوبلز وزیر تبلیغات حزب نازی به عنوان سیاست مداری که کامال به اهمیت
سینما برای جهت دهی به افکار مردم پی برده بود، از این ابزار برای نشر ایدئولوژی حزب نازی به توده های مردم نهایت استفاده را
کرد. گوبلز اعتقاد داشت که تبلیغاتش باید همیشه آتش اشتیاق مردم را روشن نگه دارد تا جامعه فرونپاشد. گوبلز این اشتیاق را با
سینما در مردم ایجاد می کرد. در مقاله حاضر به بررسی سینمای تبلیغاتی گوبلز پرداخته شده است و موضوعاتی که در این فیلم
ها دنبال می شود را بررسی کرده ایم. با بررسی فیلم های سینمای تبلیغاتی گوبلز متوجه می شویم که او از سینما برای تبلیغات
سیاسی حزب بهره فراوانی برده است. سپس در ادامه فیلم پیروزی اراده اثر لنی ریفنشتایل مورد بررسی قرار گرفته و شیوه های
تبلیغاتی و تکنیک های تبلیغاتی به کار رفته در فیلم را بررسی کردیم و متوجه شدیم این فیلم از نظر شیوه های تبلیغاتی یکی از
کامل ترین فیلم ها در زمینه بکار گیری تکنیک ها و شیوه های تبلیغاتی است. وبه همین جهت فیلمی با اهمیت در سینمای گوبلز
محسوب می شود. روش تحقیق تاریخی بوده است و جامعه آماری این مقاله فیلم پیروزی اراده است. روش جمع آوری اطالعات
کتابخانه ای با ابزار فیش برداری و سیاهه وارسی صورت گرفته است.

کلید‌واژه‌ها: سینما، تبلیغات سینمايی، گوبلز، فیلم پیروزی اراده، شیوه های تبلیغات