در این مقاله، ضمن بررسی تفصیلی فیلم «شبی که ماه کامل شد» با بحثهایی چون «تراژدی کلاسیک» و «تاریخ و مربع ایدئولوژیک» و «تروریسم بالذات» اثبات خواهد شد که این فیلم با خروج از سبک رمانتیک، به یک اثر «تراژیک فمینیسمی کلاسیک» تبدیل میشود تا از خلال قطببندی ایدئولوژیک و دستکاری واقعیت عبدالمالک ریگی، از بحث تروریسم شرور، بهمثابه «ما» » یاد کند و آن را بهنوعی به تفکر مذهبی (بنیادگرا) نسبت بدهد و ریگی را شخصیت غربستیز و نه غربگرا، بهمثابه «ما» و نه «دیگری» معرفی کند تا بدین گونه تصویری در ستایش موقعیت برتر غرب، نسبت به شرق، ارائه داده شود.
در این تحقیق، نگاهی اجمالی به نظریه «دیگری سازی» در ذیل گفتمان شرقشناسی از منظر ادوارد سعید و استوارت هال خواهد شد.
دومین دورهٔ جشنوارهٔ سدید
عنوان اثر:
بازنمایی طبقه سنتی و مذهبی در نسبت با تروریسم و ایدئولوژی در فیلم شبی که ماه کامل شد بر اساس نظریه تحلیل گفتمان «فرکلاف»
توضیح اثر از زبان سازندگان:
کلیدواژهها: طبقه متوسط #طبقه متوسط سنتی #عبدالمالک ریگی #تروریسم ذاتی