Warning: Array to string conversion in /www/wwwroot/sadidfest.ir/wp-content/themes/Sadid/functions.php on line 69
Array

عنوان اثر:

خلاصه کتاب قحطی بزرگ

مدت زمان اثر: 5 دقیقه

کد اثر: 340

توضیح اثر از زبان سازندگان:

معرفی کتاب
کتاب قحطی بزرگ نوشته ی دکتر محمد قلی مجد محقق ایرانی ساکن آمریکا که بر اساس اسناد وزارت خارجه ایالات متحده و روزنامه های ایران چاپ شده در دوران مورد بحث کتاب تالیف شده است.
نویسنده در این کتاب به مطالعه قحطی ۱۹۱۷-۱۹۱۹در ایران می پردازد که در پی آن هشت تا ده میلیون نفر از جمعیت ایران به کام مرگ فرو رفت و این واقعه زمانی رخداد که ایران در اشغال نظامی انگلیس ها قرار داشت و همینطور پیش از آن که در روسیه انقلاب رخ دهد و نیروهای روسی مجبور شوند از ایران خارج شوند تا پس از آن انگلیس ها تمام ایران را به اشغال در بیاورند نیرو های روس با غارت ها و کشتار هایی که انجام دادند در این قحطی تاثیراتی داشتند ولی نقش انگلیس بسیار بیشتر است چون این کشور نه تنها تلاشی برای کاهش عواقب قحطی نکرد بلکه با خرید عمده گندم و مواد غذایی داخلی و کوتاهی از وارد کردن آذوغه از هند و عراق و منع وارد کردن مواد غذایی از ایالات متحده و پرداخت نکردن درآمد های نفتی ایران بر شدت بحران افزود.
این کتاب پرده از حقایقی بر میدارد که سالها در پس تاریخ مجهول باقی مانده و کمتر به آن پرداخت شده است . مرور این اثر به مخاطب کمک می کند تا ماهیت اصلی غربگرایان استثمارگر را بهتر درک کنیم و در تحلیل شرایط امروز ایران بهتر عمل کنیم .

کلید‌واژه‌ها: قحطی بزرگ ، نسل کشی ایرانیان ، دکتر مجد
نظرسنجی هنرجویی اثر با عنوان «خلاصه کتاب قحطی بزرگ»

مهلت شرکت در نظرسنجی به پایان رسیده است.